Korisnik-generirani sadržaj (UGC) postao je jedan od najmoćnijih alata digitalnog marketinga. Međutim, mnogi vlasnici malih poduzeća misle da je potreban veliki budžet za potaknuti korisnike da stvaraju sadržaj. Istina je potpuno drugačija – s pravom strategijom možete inspirirati svoju publiku da postane vaš najveći brend ambasador, a da pritom ne potrošite ni kunu.
U ovom vodiču otkrit ćete konkretne tehnike koje će vam pomoći da bez financijskih ulaganja motivirate korisnike da dijele sadržaj o vašem brendu na društvenim mrežama.
Zašto je UGC toliko moćan alat?
Prije nego što se fokusiramo na strategije, važno je razumjeti zašto korisnik-generirani sadržaj donosi toliko dobre rezultate. Prema istraživanju tvrtke Stackla, 79% ljudi kaže da UGC značajno utječe na njihove kupovne odluke. Razlog je jednostavan – ljudi više vjeruju preporukama drugih korisnika nego brendovskim porukama.
UGC također pomaže u gradnji zajednice na društvenim mrežama i povećava autentičnost vašeg brenda. Dodatno, istraživanje Nielsen-a pokazuje da 83% potrošača vjeruje preporukama prijatelja i obitelji više nego bilo kojem drugom obliku reklame. Kada postojeći korisnici dijele pozitivna iskustva, to djeluje kao društveni dokaz kvalitete vaših usluga.
Pet besplatnih načina za poticanje UGC-a

Kreiranje branded hashtag-a
Najjednostavniji način da potaknuti korisnike da stvaraju sadržaj jest kreiranje prepoznatljivog hashtag-a vezanog uz vaš brend. Hashtag mora biti kratak i lako zapamtljiv, jedinstven za vaš brend te povezan s vašim vrijednostima ili misijom.
Primjer: Ako imate kafić, možete koristiti #MojDanSKavomBrand ili #KavaZaPocetak. Promoviranje hashtag-a možete raditi kroz postojeće objave i stories.
Pokretanje izazova (challenge-a)
Izazovi su posebno popularan način angažiranja publike. Kreirajte jednostavan izazov koji je povezan s vašim proizvodom ili uslugom. Na primjer, ako prodajete fitness opremu možete pokrenuti “#30DanaFitness izazov”, za restorane “Prikaži svoj kreativni tanjur”, a za modne brendove “Styliraj našu odjeću na svoj način”.
Ključ uspjeha je u tome da izazov bude zabavan i lako ostvariv za svakoga.
Dijeljenje korisničkih priča
Redovito pratite spomene vašeg brenda na društvenim mrežama i potaknuti korisnike da stvaraju sadržaj možete jednostavno – dijeljanjem njihovih objava uz zahvalu. Ovo ne košta ništa, a korisnici se osjećaju cijenjeno što ih brend prepoznaje.
Za praćenje spomena možete koristiti besplatne alate poput Google Alerts-a ili ugrađene funkcije društvenih mreža za praćenje razgovora o vašem brendu.
Organiziranje natječaja s jednostavnim pravilima
Natječaj ne mora imati skupe nagrade. Možete ponuditi besplatnu uslugu ili konzultaciju, popust na sljedeću kupnju ili prepoznavanje “korisnika mjeseca”.
Pravila trebaju biti jasna: objaviti fotografiju s vašim proizvodom, označiti vaš profil i koristiti specifični hashtag.
Personalizirani pristup i direktna komunikacija
Najjeftiniji, a često najefektniji način jest direktno angažiranje s korisnicima. Odgovarajte na komentare, postavljajte pitanja u stories, tražite mišljenja o novim proizvodima. Potaknuti korisnike da stvaraju sadržaj možete i kroz Instagram polls i pitanja, traženje fotografija “prije i poslije” korištenja usluge te pozivanje na dijeljenje savjeta povezanih s vašom nišom.
Praktični savjeti za uspješnu UGC strategiju

Budite autentični
Korisnici prepoznaju neiskrenost. Ne tražite lažne recenzije ili prisiljavajte UGC. Umjesto toga, fokusirajte se na pružanje izvrsne usluge koja će prirodno motivirati korisnike da dijele pozitivna iskustva.
Olakšajte proces
Što je lakše korisnicima stvoriti i podijeliti sadržaj, to će više ljudi sudjelovati. Kreirajte jasne upute, ponudite predloške za objave ili pripremite ready-to-share sadržaj.
Pokažite zahvalnost
Svaki put kada korisnik spomene vaš brend ili koristi vaš hashtag, pokažite zahvalnost. Lajkajte, komentirajte i podijelite njihov sadržaj. Ova jednostavna gesta motivira daljnje sudjelovanje.
Mjerenje uspjeha UGC kampanje
Za praćenje efektivnosti vaše strategije, fokusirajte se na broj objava s vašim hashtag-om, doseg i engagement generirani kroz UGC, rast broja pratitelja te povećanje upita i prodaje.
Koristite besplatne analitičke alate dostupne na društvenim mrežama za praćenje ovih metrika.

Zaključak
Potaknuti korisnike da stvaraju sadržaj za vaš brend bez budžeta nije samo moguće – to je jedna od najefektivnijih marketing strategija. Ključ je u gradnji autentičnih odnosa s korisnicima, kreiranju vrijednog sadržaja koji se prirodno dijeli i pokazivanju zahvalnosti za svaki mention.
Započnite s jednom strategijom, testirajte je nekoliko tjedana i postupno dodajte nove elemente. S vremenom ćete izgraditi zajednicu lojalnih korisnika koji će postati vaši najbolji brend ambasadori.
Za dodatne savjete o kreiranju viralnog sadržaja na društvenim mrežama ili strategijama korisnik-generiranog sadržaja, posjetite naš blog gdje redovito objavljujemo najnovije trendove u digitalnom marketingu.