Praćenje rezultata s društvenih mreža ključno je za uspjeh svake digitalne marketinške strategije. Želimo li znati koliko su naše objave učinkovite, moramo redovito pratiti njihove performanse.
Alati poput Google Analyticsa i Facebook Insightsa omogućuju nam detaljan uvid u doseg i angažman naših objava. Pomoću njih možemo vidjeti koliko je ljudi vidjelo naš sadržaj, koliko ih je kliknulo na njega i koliko ih je podijelilo s drugima.
Važno je postaviti jasne ciljeve prije nego što počnemo pratiti rezultate. To nam pomaže da se usredotočimo na najvažnije metrike i donosimo informirane odluke o budućim strategijama na društvenim mrežama.
Postavljanje ciljeva i KPI-jeva
Ciljevi i KPI-jevi ključni su za praćenje uspjeha na društvenim mrežama. Pomažu nam usmjeriti napore i mjeriti rezultate.
Definiranje ciljeva s društvenih mreža
Jasni ciljevi vode naše aktivnosti na društvenim mrežama. Mogu uključivati povećanje broja pratitelja, angažmana ili prometa na web stranici.
Važno je postaviti SMART ciljeve:
- Specifični
- Mjerljivi
- Dostižni
- Relevantni
- Vremenski određeni
Na primjer: “Povećati broj pratitelja na Instagramu za 20% u sljedeća 3 mjeseca.”
Ciljevi se trebaju uskladiti s našom ukupnom poslovnom strategijom. Tako osiguravamo da naši napori na društvenim mrežama doprinose širim ciljevima tvrtke.
Izbor ključnih pokazatelja uspjeha (KPI-jeva)
KPI-jevi nam pomažu mjeriti napredak prema ciljevima. Biramo ih na temelju naših specifičnih ciljeva i vrste sadržaja koji dijelimo.
Neki česti KPI-jevi za društvene mreže su:
- Broj pratitelja
- Stopa angažmana
- Doseg objava
- Klikovi na linkove
- Stopa konverzije
Važno je pratiti samo KPI-jeve koji su stvarno bitni za naše ciljeve. Previše metrika može nas zbuniti i odvući pažnju od onoga što je važno.
Redovito pregledavamo i prilagođavamo naše KPI-jeve. Tako osiguravamo da i dalje mjere ono što je najvažnije za naš uspjeh na društvenim mrežama.
Analiza podataka i mjerenje uspješnosti
Praćenje rezultata na društvenim mrežama ključno je za uspjeh kampanja. Važno je koristiti prave alate i tumačiti podatke za poboljšanje strategije.
Korištenje alata za praćenje rezultata
Postoji mnogo korisnih alata za analizu društvenih mreža. Google Analytics daje uvid u promet s društvenih mreža na našu web stranicu. Facebook Insights pruža detaljne podatke o objavama i pratiteljima na Facebooku. Za Twitter možemo koristiti Twitter Analytics.
Ovi alati pokazuju broj lajkova, komentara, dijeljenja i doseg objava. Također prate demografiju pratitelja i najpopularnije vrijeme za objave. Neki napredni alati poput Sprout Social ili Hootsuite objedinjuju podatke s više mreža.
Tumačenje statistika i prilagodba strategije
Nakon prikupljanja podataka, važno ih je pravilno protumačiti. Gledamo trendove tijekom vremena i uspoređujemo različite vrste sadržaja. Pratimo koje objave dobivaju najviše interakcija i u koje doba dana.
Ako vidimo da video objave bolje prolaze, možemo ih češće koristiti. Prilagođavamo vrijeme objavljivanja prema aktivnosti pratitelja. Uvijek testiramo nove ideje i uspoređujemo rezultate. Cilj je stalno poboljšavati našu strategiju na temelju stvarnih podataka.